Koene in zuid amerika

Aruba!!!

wordt vervolgd!
ahora si chicos y chicas!
Lima en mijn liefste sterrenmeisje Paola en haar wondermooie familie verlaten.
Een leegte die deels wordt gevuld met de gedachte van zusje lief te gaan bezoeken op haar eiland Aruba.
Mijn fiets staat nog in Quito en dus ben ik genoodzaakt om daar effe langs te gaan alvorens op mijn einddoel te kunnen afgaan.
In Quito ontmoet ik voor de laatste keer - van deze reis - met Spanjaar Miguel - op waardige wijze neem ik afscheid van hem met de obligate slok Abuelo Ron - hecho en Ecuador - heerlijk.

Vanuit Quito heb ik vlucht naar Aruba via Panama ... Het nodige gezever om de fiets mee te krijgen en dan ben ik weg. Geradbraakt en moe van het vele bussen en vliegen van de laatste dagen kom ik aan op Aruba waar Liesbeth me opwacht. Het weerzien doet me enorm veel deugd en ze gidst me rond op het eilandje. Witte stranden met een zee waarvan je de kleuren enkel maar in de boekjes denkt tegen te komen - om stil van te worden. Het eiland straalt rust uit; het levensritme is aangenaam rustig en echt gefeest wordt er amper. Na enkele dagen ben ik bekomen van de opgelopen 'reisschade' en ben ik klaar voor de ontmoeting met Jorge. Jorge, een super kerel uit Venzuela die ik eerder tegenkwam in het 'montañitas del amor' is e komen opzoeken en we brengen samen enkele dagen door in het huisje van mijn zus. We bezoeken het nationaal park en bezoeken dagelijks onze favoriete bar met zicht op zee - Nikkys.

Velen komen en velen gaan en zo is het ook met Jorge.

Dezelfde avond is het onze beurt - samen met de zus vliegen we naar Amsterdam om de famile te gaan opzoeken. Een reunie na al die jaren belooft heel apart te worden.

De plannen zijn gesmeed om na het bezoek aan vrienden in Amsterdam met de fiets terug naar België te fietsen.
Mijn vriend Polle met zijn madam Els zijn naar Amsterdam gekomen om samen met de vrienden mijn terugkomst te vieren en Polle fietst mee terug naar België - hoi hoi hoi!

Na het feest vertrekken we vol goeie moed maar redelijk begaaid van het feesje richting Gouda. Gouda bereiken we nooit maar we stranden in Rotterdam - super leuke en hippe stad omgeven door water en nog eens water - viva Hollanda.
Overnachten doen we in de kubuswoningen - droom van elk kind!
Van Rotterdam gaat het in rechte lijn naar Antwerpen waar we een bezoekje brengen aan den Bato Batu - de kroeg is nog open en dus kan ik er morgen met een gerust gemoed naar toegaan. Jullie ook dus ;-)
Thuiskomen doet deugd maar het zal de nodige tijd vragen om me terug aan te passen aan de realiteit. Tijd en veel affectie van de vrienden!
Vanuit België maar zeker ook van Paola en haar familie ...

Liefde zonder grenzen!

Verder zou ik jullie allemaal willen bedanken voor de steun en geïnteresseerdheid tijdens de afgelopen maanden.
Ik beloof jullie plechtig dat er nog een vervolg aan deze reis zal gebreid worden - o ja dat beloof ik ;-)
Maar eerst is er tijd voor sport spel en een frisse pint of het was het nene blauwe chimay - brood en spelen!

Zie jullie snel - gsm heb ik niet maar daar ben ik intussen al aan gewoon geraakt.

ciao chicos

Koene eenoog veeloog tigresa peruana

Luna de Miel

continuara ... ahora si pues!!! lieverds De tijd van gaan is bijna gekomen maar zoals wel eens ne keer gezongen ... the best is yet to come en de prijzen worden gegeven aan de meet. De laatste dagen met mijn kameraad Agustin brengen we samen in het regenachtige ende koude Quito door. Het centrum van de wereld is vlakbij. Het bezoek ervan houden we voor de volgende gelegenheid. Het afscheid van Agustin - na een maand samen - valt me zwaar maar Madrid is zo ver ook niet en we zien elkaar spoedig weer! Met de bus - die stopt in elken uithoek van de planeet Aarde - gaat het richting Montanita alwaar een bisnummer wordt gegeven - Juanjo hangt er ergens uit en dus neem ik er op een waardige wijze afscheid van hem. Zon zee en strand ... na twee dagen houd ik het voor bekeken. Paola het prinsesje uit Lima die me bij het eerste bezoek aan Montanita deed stralen is er niet meer. Voor Kerst ben ik bij haar thuis uitgenodigd om het feest van de vrede in intiem gezelschap van haar familie door te brengen in het verre Lima. Met de bus gaat het naar Guayaquil en verder naar Tumbes alwaar ik de volgende dag op het vliegtuig stap richting Lima. Aangekomen op 24 december bij nacht en ontij word ik opgehaald door Paola en tot bij haar thuis begeleid - la aventura continua! Ik maak kennis met de familie en we eten gezellig samen en doen de pakskes van onder de Kerstboom open. Om miidernacht wordt er vuurwerk afgeschoten! Heerlijk om Kerst nog eens in familiesfeer te mogen vieren. Na het eten wordt er met heel de familie gedronken en gedanst tot in de vroege uurtjes. Tussen Kerstmis en Nieuwjaar breng ik mijn dagen door in het centrum van Lima met koffie de krant en een goei safke. Que vida mas dura ;-) Nieuwjaar wordt opnieuw met de familie gevierd en iedereen gaat uit den bol! Om 4 uur is het tijd voor de nominaties ... ik heb toch ook twee medailles kunnen scoren!!! Viva Belgica! Na de feesten is hettijd voor feesten zoals ze dat zo graag horen in Peru. Samen met Paolita gaat het richting Mito een lieflijk dorpje in de bergen alwaar haar familie een huisje heeft en waar we enkele dagen kunnen bekomen van de drukte van het chaotische Lima en kunnen genieten van elkaar. Van Mito naar Huancavelica - super mooi stadje op 3700 m. Ik geniet van de koele berglucht! Na de hitte in Lima is het hier heerlijk vertoeven. Huancavelica Huancayo doen we met den trein! Warm aanbevolen ... Terug in Lima is de tijd van gaan weer gekomen :-( De laatste volleybal match met de neven nichten nonkels en tantes. Ik neem afscheid van de lieve mensen en beloof spoedig weer te keren. Een gemotiveerd man is er twee waard - minstens! Nu zit ik terug in Quito en vier morgen het afscheid met Miguel. Vrijdag vlieg ik naar Aruba alwaar de zus me opwacht. 10 dagen zon zee strand en fiesta. Vamos!!! dikke kus Koene 29 januari zit ik nog steeds aan den toog van den BATO BATU mechelsplein bienvenidos todos y todas

portie gemengd njam!

hola chicos! Na enkele maanden op hoogte omringd door bergen lamas condors en vooral veel lieve mensen is er regen en daar heb ik geen zin in. Met de fiets de bus op en zoef richting kust met als eindbestemming Mancora in Peru. Surfers aller landen verenigen zich aldaar om zich over te geven aan de golven In mijn hostel zitten twee Spanjaarden die ook met de fiets op trot zijn en we besluiten samen verder te trekken maar op tgemak en dus met de bus over de Panamericana tot in het supergroene Ecuador! In Montanita geven we ons een week over aan vertier ... zon zee en veel gezellige feestjes! Que vida mas dura zoals ze dat zo schoon kunnen zeggen in tspaans. Dan is er tijd voor actie :-) Met de bus gaat de expeditie richting Banos aan de voet van vulkaan Tungarahua die op de moment erg actief is en dat geeft het geheel een extra dimensie. La aventura continua!!! Banos feest en daar zijn we graag bij - Juanjo van Cordoba Argentie is kok en dus parilla en veel vlees njam! Vanuit Banos langs de ruta de la cascada op de fiets! tot in den jungle. Drie dagen genieten van de prachtige natuur maar tegelijk drie dagen afzien en vechten tegen de niet te harden vochtigheid - gruwel!!! Argentinie verlaat ons en dus gaat het avontuur verder met Agustin ... De weg van Banos naar Quito is mooi maar het regent dat het giet en dus doet de bus de rest! Wattervanis volgende keer Ecuador met de fiets - beloofd :-) Met Kerstmis in Medellin colombia en dan verder met de fiets langs de wondermooie kust aldaar om ergens tegen oudjaar in een of ander stadje aan de kust te kunnen stranden! Van oud naar nieuw in zwembroek lijkt met wel wat :-P nos vemos Koene en aapjes

the plan is ... most cunning!!!

lieve vrienden De bergen waren mooi en dat zijn ze nog steeds ... Ik geniet van het gezelschap van Ramon en Celia van het groene Cantabrie. Coline het bloemenmeisje van Nieuw Caledonie gaat zich terug over de hondjes ontfermen op haar eiland ... de tijd is vluchtig ... nieuwe horizonten ... De fiets is er klaar voor maar de bus doet de rest ... voorlopig dan toch. Met den bus gaat het te nacht richting kust en dan op zoek naar surfplank en veel cremeglace! De plannen zijn vaag maar ze zijn er wel ... Nog twee maanden ... portie gemengd ... bus fiets en te poot! Aruba als aflsuiter bij zusje en dan terug de bruine kroeg in. hasta pronto amigos Koen y monos

Alpamayo vamos

een groet aan allen van koene in Wonderland! Aangekomen in Huaraz ! Huaraz heeft alles - een magische plek ... Het la Grave van het zuiden zeg maar - iets groter maar even charmant. La reine la Meije is hier el rey Huascaran die waakt over zijn broeders en zusters die allen gekleed gaan in witte gewaden die schitteren in het zonlicht. Diep verscholen in de cordillera blanca rust het lievelingskindje Alpamayo en deelt zijn schoonheid met alle passanten. Het regenseizoen is pas echt op dreef nu en ik besluit om mijn fiets in te ruilen voor tochten in de bergen. 6 dagen door weer en wind omgeven door meren en besneeuwde bergen die tot de verbeelding spreken - 6 dagen slapen we boven de 4000 ... ik ben klaar voor de goulotten eens terug in Belgie!!! Herboren bereik ik Huaraz en droom samen met een Spaans koppel van de volgende projectjes - droog of nat :-) Hasta luego Koene eind januari kom ik samen met mijn zus vanuit Aruba terug naar Belgie of er nog veel gaat gefietst worden is een ander vraag maar dat zien jullie verder wel wattervanis zaterdag 29 januari in den Bato Batu met nen blauwe Chimay astemblieft!!!

going Huaraz

Huanuco-Pampas-Hallanca-Conococha-HUARAZ 370km-6500hm ciao mosquitos ... opgegeten door de muggen verlaat ik de stad met het aangenaamste klimaat ter wereld ... Ik rijd de bergen tegemoet en mag nog een keer genieten van de cordillera met zijn uitgesproken valleien. De bergetappe wordt met vier dagen verlengd ... bergop beraf dal in dal uit. De landschappen zijt heel gevarieerd en het weer zit super mee! De laatste dag gaat het beraf richting Huaraz omgeven door besneeuwde bergtoppen - op de achtergrond straalt de cordillera Huayhash. (Siula Grande) Aangekomen in Huaraz heerst er rust - de bergen domineren de stad en stralen rust uit. De fiets ruil ik voor enkele dagen/weken in voor de bergen zonder autos, zonder de chaos van het dagdagelijkse leven in Peru, rust ... Aire puero!!! kus Koene

Huancayo Huanuco pampa de junin!!!

Huancayo-Jauja-la Oroya-Junin-Cerro de Pasco-Huanuco
390km - 2600hm

campesinos cholitas chivolitas allerlande!
zie jullie gaarne
De weg gaat min of meer vlak en de wind staat strak en is tegen mij maar de bergen lonken in de verte.
De lucht is dreigend maar regenen doet het niet - een beetje een terug-in-Belgie-gevoel.
De cordillera Huayuash op de achtergrond van de immense hoogvlakte van de pampa de Junin alwaar de Vicunas heer en meester zijn.
Verder vals plat tot in de hoogste stad van de wereld - cerro de pasco (4330) - met mijnbouw.
Van Cerro gaat het in vrije val tot in Huanuco (1950) een heerlijke stad met het beste klimaat van de wereld :-)

Morgen staat er een bergrit op het programma ... Huaraz ... ik ben er bijna!!!

kus

Koene xxx

revival!!!

Cuzco-Ayacucho busje komt zo want het regent en de weg is lang
Ayacucho-Huanta-Anco-Amaco-Izcuchaca-Huancayo
270km-4000hm

hola gringitos!
Opgewonden verlaat ik het mooie Ayacucho en ga terug voor het nomadische bestaan.
De groene weg naar het noorden volgt de vallei van de Mantaro. Cols zijn er niet - vlakke stukken evenmin.
Groen groener groenst ... heerlijk fietsen, verkeer is er nauwelijks - regen dagelijks maar in de late namiddag en zorgt voor een welgekomen afkoeling.

De maanden van platte rust hebben me deugd gedaan ... de benen zitten goed :-)
Ik geniet volop van de gastvrijheid van de campesinos ... te amo Peru!!!
De weg is heel gevarieerd - alle 30 km is er wel een dorp met winkeltjes en restaurants voor koffie en lekker eten.
Nen babbel met de plaatselijke en ieps weg zijn wij.

Het laatste stuk van Izcuchaca naar Huancayo is terug geasfalteerd en brengt me terug tot op een hoogte van 3900m - hoi - ook dat lukt nog :-)
Verder gaat het zachtjes bergaf tot in Huancayo - de belangrijkste stad in het binnenland van Peru.
Een dagje rust en verder richting Huanuco en Huaraz want de bergen roepen mijn naam ...