Koene in zuid amerika

moet er nog blauw zijn Sorata Puno

hola chicos todo bien cierto?!

Bij het ochtendgloren laat ik Sorata achter mij, ik heb ervan genoten, het heeft heel veel deugd gedaan om de bergen nog eens van zo dichtbij te mogen aanschouwen. Liefde voor het leven!!!

Vanuit Sorata gaat het bergop en berop rijden is eenvoudig ... verstand op nul en trappen maar. Laat het aantal bochten voor wat ze zijn en geniet :-) Vijf uur later lig ik boven ergens in de kant en aanschouw de bergen, aan de andere kant in de verte het diepblauwe Titicacameer. Enkele pakken van mijn geliefde Boliviaanse koeken en hop - vamos no mas.

Na de col - la Cumbre - gaat het bergaf tot op altiplanohoogte. De Cordillera Real in al zijn glorie straalt aan de horizon. Het leven gaat zijn gangetje op de altiplano. Mensen die op het land werken met hun ezeltjes en koeien, andere die in de kant liggen en wachten op een of ander visioen en dan zijn er nog de vele die gepakt en gezakt op hun busje naar weet ik veel waar wachten. Ik rijd er langs en kijk er naar.

Weldra zal het Titicacameer in al zijn pracht verschijnen met op de achtergrond de bergen. Water en bergen ... een gedroomde combinatie.

De weg langs het meer is een meerenweg en gaat dus voor geen meter vlak maar dat kan de pret niet bederven. Om het schiereiland van Copacabana te bereieken moet ge den boot op. Twee autos en een fiets of een bus en dan gaat steekt ie van wal. Ik ben in Bolivie maar evengoed had het Noorwegen of Griekenland kunnen zijn. Al chance spreken de schipper en copiloot Castiliaans :-)

Copacabana is een supergezellig toeristisch dorp met vele terraskes op straat en eetkraampjes aan de plage waar de forel op zijn verst kan gegeten worden. Gepland om drie dagen te blijven maar het zijn er vier gebleken. Veel te gezellig in de kroegen bij nacht en ontij met Peruvianen en Chilenos ... nostalgie ... heerlijk!
Me encanta Bolivia!!!

Van Copacabana in twee dagen naar Puno alwaar ik nu ben ...

vamos no mas!!!

morgen richting Arequipa of overmorgen ... wie weet :-)

Koene
xxx

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!