Koene in zuid amerika

laPazSorata

lieve mensen!

Het leven kan schoon zijn ... zonder complexen .... zonder plichten ... de dag plukkend ga ik door het leven en het smaakt naar meer. Al fietsend de wijde wereld intrekken is werkelijk het mooiste wat er is maar af en toe moet ne mens ne keer tegoei op zijn plooi kunnen komen en zo geschiedde het. La Paz .
Drie weken luierikken.

De laatste week samen met Lot hebben we in schoonheid kunnen afronden. Brood en spelen!
Voetbal zien, fruitsapkes drinken en verder ons van niks al te veel aantrekken. La Paz is een hoofdstad waar er vrede heerst. De mensen zijn op hun gemak en ik heb van de vele waarschuwing voor criminalitiet in de reisgids niets gemerkt.

De laatste twee weken in de casa de ciclistas waren heerlijk. Gelijkgezinden in een groot huis en het gezelschap van twee honden die de leegstes wisten op te vullen.

Ik verlaat la Paz de dag na het grote verjaardagsfeest en het is rustig op de weg. De lucht is gevuld met dreigende wolken en eens aangekomen in el alto begint het hard te regen en dat op 4000m. Al snel gaat de regen over in hagel en steekt ook de wind van wal. Ik was al effe vergeten hoe het leven zou zijn zonder zon.

De dag erna gaat het naar Sorata, de zon in terug van de partij en na een korte klim gaat het van 4200 naar 2700 en dat op nieuwe makadam! Der kan de ruta de la muerte in la Paz nog wel eens achterkomen.

Sorata is een bergdorp aan de voet van Illampu dat baadt in de zon, het centraal plein met zijn palmbomen is omringd door bars en restaurants maar heel toeristisch is het niet. Er zijn hier nog een pak meer Bolivianers dan blanken te zien in het straatbeeld en dat voelt goed.

Sorata is het trekking-mekka van Bolivie en dus moet er gewandeld worden. Samen met Nicolas fransoos trek ik er voor drie dagen op uit. Het gaat langs het chilata meer naar het gletsjermeer aan de voet van Illampu op 5000 en dat is niet gelachen. Het verschil tussen 4000 en 5000 is groot ... heel groot. We zijn blij om terug op redelijke hoogte te zijn na drie dagen van 'eenzaamheid'. Het heeft deugd gedaan om op plaatsen te komen waar er geen autos kunnen komen. Het getoeter van de vele minibuskes in Bolivie komt naderhand mijn str00t uit. Vriendelijk zijn ze maar met een auto rijden is niet aan hen besteedt!!!

Soit, na de mooie afdaling is de tijd gekomen om de put uit te kruipen en dat betekent van 2700 terug naar 4200 ...
Benieuw hoe dat me gaat vergaan ...

Nos vemos amigos!!!

Koene
xxx

Reacties

Reacties

Gerald en Anette

Ha die Koen!

Succes met de tocht, we zijn trots op je ;-)

Wij gaan vanavond naar Cusco, op naar Machu Piccu met de vele vele toeristen...

Geniet ervan!

gr Gerald en Anette

tony

Hela makker,
Zoals ik nogal eens liet weten: ik blijf uw tocht op de voet volgen en blijf het ook een fantastische onderneming vinden. Gaan we u ooit nog wel terugzien !? (ik hoop van wel) Het ziet er naar uit dat ge daar meer dan behoorlijk uwen draai vindt hé. Nogmaals, een bewonderenswaardige onderneming. Over Zuid-Amerika gaan ze u nadien ni te veel meer moeten bijleren vermoed ik.
Baaidewee, hoeveel fotoskes hebt ge ondertussen al getrokken !? Een paar boeken vol waarschijnlijk.
Koen, ik heb mij ondertussen ne moto aangeschaft. Plezant jong in ons drukke verkeer.
Den huisbaas is ook verfraaiingswerken gestart in ons blokske. Just nief.
Sabrina is op reis naar China, samen met Myriam. Eén maand. Ze komen volgende woensdag terug aan in Zaventem. Ik ga ze daar afhalen. En volgende zondag
8/8, is het straatbrunch. Dan gaat er natuurlijk ook weer over u gepraat worden. Misschien kan ik een groot scherm in de straat zetten en al uw foto's tonen.
Goed hé !?
Allee, amuseer u verder, neem ni te veel risico's, en tot het volgende schrijfsel. En ge moet ni té lang meer wegblijven zenne. Ik zit altijd maar te reserveren in
De Nieuwe Linde, Den Hopper, den Bato Batu, maar moet het altijd weer uitstellen.:-))

Ciao bello

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!