Koene in zuid amerika

SamaipataCochaboemba!!!

12400km 142000hm
Samaipata-Mataral-Comarapa-Pojo-Epizana-Puente-Cochabamba

Na de wedstrijd Holland Denemarken zijn we weg richting Cochabamba via de oude weg. De eerste kilometers zijn geasfalteerd en bollen goed maar de wind zit tegen en ni een klein beetje. Het breken van een snelheidrecord in de mooie afdaling blijft uit ... bijtrappen of stilstaan en dat vinden wij niet leuk.
De windgoden hebben onze smeekbeden aanhoord en duwen ons de volgende kilometers tot in Mataral ... onderwege kunnen we nog een stukje Italie meepikken - hoi!
In Mataral zoeken we naar een hostel maar de mensen zijn niet echt happig om gringos te herbergen en dat voor de eerste keer. Eeen vreemd gevoel maar tzal zeker niet de laatste keer zijn.

Tot in het volgend dorp is het de dagelijkse kost, bergop, bergaf en nog eens en nog eens ...
De benen zijn vermoeid maar we bereiken Comarapa waar we ons volstompen met fruit voor de volgende dagen. Het stormt en het ziet er niet naar uit dat de wind zich gewonnen gaat geven voor de volgende ochtend.

Vroeg opgestaan maar tevergeefs ... hij is er nog steeds!!!
Gedaan met de asfalt, strakke wind uit de verkeerde richting maar de bergen schermen ons van het ergste af en de zichten zijn adembenemend en dus fiesta op de fiets!
We rijden richting het regenwoud en ja ze der hangt een dikke vette wolk boven de regio en eens aangekomen is er mist. Slechte weg, tegenwind en mist en dat betekent: zot worden!
Twee uur tanden bijten en dan is er zon en bergaf ... effe op adem komen.

De volgende dagen is er nog altijd ripio maar van de betere soort! We vliegen door het landschap dat veel weg heeft van een seuze met schoon karokes!

Onderweg krijgt Lot super veel last van haar maag, we vertrekken maar moeten na 15 km de strijd staken en krijgen voor 10 km een lift tot een parochieke waar kindjes worden opgeleid tot timmermannen. We krijgen onze eigen kamer en worden behandeld als koningen. We rusten goed uit en vertrekken de volgende dag. Na enkele uren slaat de ziekte weer toe en gaat Lot met de taxi naar Cochabamba, ik rijd met de fiets de grote stad binnen en kom net voor den donker aan ... moe maar voldaan!

Seffes is er Brasil op den televies en dat horen we graag!!!

Overmorgen naar la Paz, de laatste etape samen.
Dan gaat Lot naar Lima en fiets ik verder richting Peru!

hasta la vista

K&eenoogxxx

Monika

Hey Koene and Lot

I just read that you are going to La Paz. Do you know already that there is a Casa de Ciclista? If not, it's located near the Plaza San Francisco. Follow Calle Sagarnaga uphill for two blocks, turn left at linares. At the Café Chuquiago ask for Christian or Luisa. We stayed at Luisa's house for nearly two weeks, they are wonderful people. This is their website: http://cafe.conitzer.de

Liebi Grüess us Cusco
Monika

hola koen

HOLA KOEN
GRACIAS POR EL MENSAJE, POR LO QUE PUEDO ENTENDER TAL COMO DIJISTEIS YA VIAJAS SOLO. SUPONGO QUE SEGUIRAS POR PERU DESPUES DE UNAS VACACIONES MERECIDAS. SI TIENES LA OPORTUNIDAD SUBE EL ABRA HUYRACCASA EN LA PROVINCIA DE HUANCAVELICA, SEGUN MIS INVESTIGACIONES ES EL PASO (NO PUNTO) MAS ALTO DE AMERICA. MAS DETALLES PUEDES ENCONTRAR EN MI BLOG. MERECE LA PENA SUBIRLO NO SOLO POR LA COTA SINO TAMBIEN POR EL PAISAJE. RECUERDOS PARA LOT.