Koene in zuid amerika

vulkanen meren zon chili!!!BIS

hoi beste mensen!

Sinds de laatste update van den blog is er veel veranderd. We fietsen niet meer samen en ook de blogs zijn gescheiden. Het leuke is wel dat we elkaar nog regelamtig zien aangezien we dezelfde richting uitgaan. Communicatie is niet evident maar de aankoop van een gsmeke zien we toch niet zitten, dien draad zullen we in België wel terug oppikken - gruwel!

In Junin de los Andes - de hoofdstad van de forel van Argentinië - hebben we ons samen nog eens goed laten gaan savonds met forel en ne goeien Malbec. Mijn benen zitten goed en vol spanning rijd ik richting Chil om het land van de vulkanen ne keer te kunnen bewonderen bij mooi weer. De zon schijnt er is geen wind en om het hoekje wacht de eerste vulkaan me op! Lanin in al zijn glorie schittert aan de horizon. Ik kan mijn ogen niet geloven, zo blij als ne kermisvogel fiets ik verder richting de Chileense grens. Na de drukte op de Argentijnse wegen is het fietsen een echte verademing.

Alleen fietsen doet deugd maar ik moet toch regelmatig terugdenken aan de mooie momenten die we samen hebben gehad.

De volgende dagen blijft het topweer voor de vulkanen en de camera loopt heet. De wegen zijn er uit de boekjes en de vriendelijkheid van de mensen blijft verbazen. Meer van datte!

In Icalma - een lieflijk dorpje aan de Argentijnse grens - word ik snachts bijna uit mijun tent geschud. Er heerst paniek op de camping en niemand weet wat er gaande is en wat te doen. De dag erna verneem ik dat het om een serieuze aardbeving ging in Chil. De schade is enorm! De natuur kan hard zijn ...

De pino hachado pas naar Argentinie is dicht voor vrachtverkeer omdat ze vrezen voor naschokken maar als fietser laten ze me door en daar rijd ik dus helemaal alleen op een drievaksbaan - cruisemodus richting las Lajas waar ik nog eens met Lot heb afgesproken. Het doet deugd om elkaar nog eens terug te zien.

Nu gaat het richting Mendoza. De groene bergen met water in overvloed hebben terug plaats geruimd voor de pampa maar de bergen rondom brengen genoeg variatie in het spel en de ruta 40 met perfecte asfalt is er eentje om over te cruisen.
De Aconcagua schittert aan de horizon en komt alsmaar dichter!

In Chos Malal wacht ik nu op Lotje, het kriebelt nu al om morgen terug mijn stalen ros te kunnen bestijgen maar eerst is er Mate en zon en al chance ook veel schaduw, heel veel bakkerkes en chocolaterias ... en een schoon park!

hasta luego!

Koene xxx
zonder eenoog+veeloog want de bengels wilden bij Lot in de kabas kruipen :-)

Junin de los andes-paso tromen-currarehue-pucon-currarehue-reigolil-cunco-meilipeuco-icalma-liucura-las lajas-chos malal

Reacties

Reacties

hans-martin

still nice to read your blog, I try hard with your flemish! With the best wishes to both of You!!

boei

fantastisch, mooie fotos
te gek
inderdaad net als in de boekskes.
Spijtig van Lot, maar ja das blijkbaar het lot.
En inderdaad ge zult zeker mooie momenten samen beleefd hebben genoeg herineringen om terug op te blikken.
groetjes hou je goed en tot.....

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!