Koene in zuid amerika

Nieuwjaar in Argentinië (31/12 - 5-01)

Nieuwjaar gevierd in El Calafate op zijn Zwitsers :) Met echte Alpenmacaroni bereid door Bettina en Gabriel! Op de valreep wisten we ook Karin en Gregor nog naar onze hospedaje te leiden, door hen met krijt op de weg instructies te geven (briljant plan van Koen, met briljante uitvoering van Lot) waar wij nieuwjaar gingen vieren. En zo waren we weer, net als met Kertmis verenigd, met uitzondering van Hans-Martin en Ralf.

Op 2 januari vliegen we weer de pampa in, leve de wind!! Tenminste zolang die vanachter in de rug blaast natuurlijk! Lot is hevige fan van wind-fietsen! Jammer genoeg kan een weg niet blijven rechtdoor gaan en zijn we genoodzaakt van tijd eens een bocht te nemen, waardoor we amper voor een meterke vooruit geraken! Dan maar aankloppen bij 'Estancias' en na een overnachting de volgende dag opnieuw proberen, want 's morgens is de wind minder hard. We zijn niet de enige die er zo over denken: we ontmoeten nog fietsers die halt moesten houden daar vanwege de wind. Samen met hen fietsen we nog twee dagen door tegen de wind in, maar op weg naar een nationaal park Torres del Paine.

Tot zover ons 15daags verblijf in Argentinië! Terug over de grens naar Chili!

Greetzzz K&L