Koene in zuid amerika

Een nieuw land: viva Argentina! (24/12 - 31/12)

Hoeraah, nogmaals regen! We dachten dat we ervan af waren, maar niet dus! Gelukkig hoeven we niet te fietsen, we wachten op de boot om de oversteek te maken naar Argentinie op de meest avontuurlijke wijze!

Met onze duitstalige vrienden fietsen we de laatste 7 km naar de boot en beginnen dan aan de doorsteek: HET gedroomde mountainbike-parcours voor een zondagmiddag, maar niet met zakken aan de velo... bergop, bergaf, bomen en rivieren over en.... ZON! Joepie! Na 4 uur klauteren, klimmen, duwen en trekken, natte schoenen, zijn we Argentinië binnen en hebben onze tweede stempel in ons paspoort. En een mooi zicht op het meer Lago del Desierto waar we kamperen met zijn allen en de volgende ochtend de laatste boot nemen naar El Chaltén: el capital del trekking!

Het massa-toerisme slaat toe, prijzen swingen de pan uit, maar iedereen wil de befaamde Fitz Roy en Cerro Torre gezien hebben, en dichterbij geraken op de berg.

Na een gezellig kerstdiner met veel vlees, wachten we nog een dag het goede weer af, huren dan een rugzak en trekken voor 3 dagen de bergen in, in de hoop de hoge toppen van de bergen te kunnen zien, zonder wolken. We worden dik beloond en de zichten zijn niet beschrijven, met verse sneeuw op de toppen!

Weer de fiets op, met Fitz en Torre in onze achteruitkijkspiegel en ongelofelijke wind in de rug: tegen 30 km/u de berg opgeblazen, tegen 45 op de vlakke wegen, 90 km niets moeten doen!

Aangekomen in El Calafate om nieuwjaar te vieren vanavond. Bij deze: de beste wensen voor het nieuwe jaar aan iedereen! Feliz neuvo año!

Tot de volgende update! Greetz, K en L xx

Freddy & Godelieve (buren Luc & Sonja)

Lot en Koen,

Fantastisch zo'n moedige trektocht en de mooie reisverhalen die we hierover kunnen lezen. Voor jullie ook de beste wensen voor 2010 en nog veel reisplezier !

bart

Fantastisch om wakker te worden in 2010 met een nieuw lading reisverhalen onder uwe neus. Blijft geweldig. Mmmm! En voor jullie ook het allerbeste en het allergekste voor 2010. Geniet er nog van. x

Didier (silly)

Dag Koen en Lot
Beste wensen voor jullie beiden en geniet maar.
Tot nog es.
Groeten van Didier en Diane ,Nina en Mirthe.

Staesje en Lies

Hey shoekes,
voor jullie ook een gelukkig nieuwjaar toegewenst en speciaal voor Lot: drie dikke kussen van de Staes.
Smak smak smak.
Tot de volgende.

Tsjoef en An

Waaw, het gaat jullie precies goed af! Goe bezig :)
De allerbeste wensen voor 2010
vanwege ons drietjes ;)
xxx

Boelie

Hey Koene en Lot,

Geniet nog met volle teugen. De beste wensen voor 2010!!!
Elk verhaaltje is toch weer een beetje mee op reis gaan. Super.

Boelie