Koene in zuid amerika

Carretera austral: the end (2/12 - 21/12)

Hola amigos!

Inmiddels hebben we heel de carretera austral aferond, van Chaitén tot Villa O´Higgins, meer dan 900 km, vooral gravel, veel wegenwerken, hier en daar ne cuesta en wederom veel schönen Natur! Vergeef ons onze duitse uitspraken af en toe, maar we zijn EINDELIJK andere fietsers tegengekomen, die dezelfde richting uitgaan. En per toeval zijn dit allemaal duitssprekenden: Hanz-Martin von der Schweiz, Ralf von Deutschland,... heel erg fijn!

Het weer zat ons ongelofelijk mee! We hebben sinds Puyuhuapi alles in zon en niet-regen kunnen afwerken! Super voor de zichten op de gletsjers, zo mooi lichtblauw...

We komen slechts kleine dorpjes tegen en dan plots..... COYHAIQUE: een reuzenstad in het midden van de bergen!!! Dat was even terug aanpassen, al die beschaving... we waren genoodzaakt onszelf ook wat beschaafder te maken: Koen zijn haar en baard bijgewerkt, Lot haar grijze haren weggekleurd!

Terug de rust opgezocht in de kleinere ooooh zo mooie, charmante dorpjes met onbeschrijflijk mooie blauwe, turquiose meren.... rrrrr

Nog even een side-trip naar Caleta Tortel, een trappendorp :) maw er kunnen geen auto's rijden, je geraakt overal via trappen. Super uniek, mooi, rustig.

En dan, adios carretera austral: de laatste 100 km naar Villa O´Higgins, finito, schlüss.

Oversteken naar Argentinie nu!