Koene in zuid amerika

Carretera austral startschot (28 nov - 1 dec)

Alweer het begin van een nieuw hoofdstuk, en nu voor ècht op weg naar het zuiden, via de CARRETERA AUSTRAL!!! Zeer geliefd door vele toeristen, met auto en fiets. Een koppel Spanjaarden op de velo gaan de zelfde weg op als wij.

De aankomst met de boot `smorgens in de vroegte is wonderschoon, een zonneke hoog achter de hoge, benseeuwde bergtoppen! Chaiten slaapt nog?? Alles is er zo stil.. en vol stof en as... we hadden er niet bij stilgestaan dat het ooit zo mooie en toeristische chaiten bijna helemaal van de kaart was geveegd door een vulkaanuitbarsting 1,5 jaar geleden... een grellig gevoel...

Na weinig slaap en een hoogtemeterrecord van de vorige dag nog, fietsen we niet ver, rechtstreeks de termen van Amarillo in! Zaaaalig relaxen in heet water, de mooiste en natuurlijkste termen tot hiertoe! Onze tent wordt `s nachts helemaal ondergeregend.. gedaan met het mooi weer!

We geven de carretera austral wel een mooie score! Van alle onverharde wegen, is deze best een goeie! Het is onze meug wel! Een paar dagen uitgeregend, het Spaanse fietskoppel alweer ingehaald, maar nu op een ongelofelijke camping aan het water.. Vanaf morgen is er voor bijna 2 weken zon voorspeld! We blijven hier nog een dag in Puyuhuapi!

Tot de volgende!

K&L

Liesbeth

bangelijk gewoon! super tof om de verhalen te lezen met bijhorende foto's. prachtig! tip voor onze koen: passeer eens langs ne kapper hahaha
enjoy! x