Koene in zuid amerika

valdivia-pargua (12 nov - 18 nov)

Vetrokken in Valdivia met een overdosis aan suiker in ons lijf maar we hebben er toch heel veel deugd van gehad. Het plaatselijke bier - cuello negro genoemd naar de mooie cisne con cuello negro - was ook een groot succes zowel den blonde als den bruine. Een bezoek aan het artisanaal brouwerijke stond hoog op ons verlanglijstje maar brouwers uit belgie waren niet toegelaten zelfs niet met een lerarenkaart. Hop dan maar verder langs de costanera richting het reserva costanera valdiviana waar verlaten zonovergoten stranden ons opwachten ... de wegen zijn slechter dan waar ook en het plan om de bergen over te steken moeten we al snel staken. Na een dagje mountainbike in de pampas konden we onze fietsen laten weken in de pacifico (veel te veel zout!). Gelokt door de roep van de vele vulkanen en meren rijden we verder zuidwaarts ... op en af. Vulkanen laten zich niet zien daar zullen we een andere keer voor moeten terugkomen - hoera! We kiezen voor de snelste weg - over de panamericana - naar Pargua waar de boot naar Chiloe kunnen nemen.
In pargua aangekomen blijkt dat de aapjes het best wel zagen zitten in het cabanneke in frutillar dus zijn we de dag erna met de bus even over en weer gereden om ze te gaan ophalen. (100 km enkele reis)
Door de overvloedige regenval is kamperen niet meer aan de orde ... We zijn blij met de vele cabanas die we op onze weg tegenkomen.
Verder genieten we van het overaanbod aan heerlijke taarten, vqn de toenemende gatsvrijheid van de mensen uit het zuiden en van de natuur die blijft verrassen!
Op naar Chiloe!
ciao!
K&L
valdivia-niebla-corral-huiro-corral-la union-rio bueno-puerto octay-frutillar-puerto varas-pargua-frutillar-pargua(eenoog+veeloogje)

Fien

Ja, ff de aap uithangen noemen ze dat :)