Koene in zuid amerika

carretera costal - chillan (isla negra chillan 17-10 -- 25-10)

Isla Negra was mooi wondermooi maar het zuiden lonkt de weg is nog lang, de wegen zelden vlak om over de staat ervan nog maar te zwijgen en het weer zal volgens de laatste berichtgevingen ook niet altijd met ons zijn. Na el niño is het in dit verkiezingsjaar de beurt aan la niña en dat betekent meer regen dan gemiddeld. We besluiten om nog een tijdje langs de kust te blijven rijden met zicht op de zee die klotst in een eindeloze deining , vissersdorpjes, zeeleeuwen ... toerisme heeft zijn intrek hier nog niet gedaan. Om te gaan kamperen is het voor de chilenen nog ietske te fris want campings delen we met enkele honden, kippen en kalkoenen.
De wegen in Chili kan je best vergelijken met een portie gemengd vanalles een beetje en af en toe iets dat echt niet lekker is maar zo hebben we het graag heel graag zelfs. Als de regen het niet laten kan ons van smorgens tot savonds te terroriseren dan zoeken we onze intrek in een cabaña of we laten ons uitnodigen door locals en dan worden we verwend tot we er terug boven op zijn.
Na 500 km langs de kust besluiten we om richting bergen te fietsen alwaar vulkanen nog pruttelen en waar vulkanen zijn, zijn termas hoi!
Aangekomen in Chillan laten we ons naar boven rijden met de bus en laten we ons een dagje weken in gefosforiseerd water - lucifer!
Morgen verder naar het beloofde land van vulkanen, meren, churrascos, completos, empanadas, sopapillas ... en wijn natuurlijk ...
hasta la proxima!
K-L